המדריך המלא להכנת סושי – חלק א

המדריך המלא להכנת סושי – חלק א

כשמכינים סושי בבית זו חגיגה – חותכים ירקות וטופו, מטגנים רצועות בטטה, מכינים פנקו במחבת ומעמידים עמדה שלמה לרגע האמת 🙂

מחצלת

אני מכינה סושי רק כשבאים חברים ואפשר לגלגל ביחד, או בארוחה משפחתית בערב שישי כשהחלטתי על ערב אסייתי מפואר. אמא שלי ז”ל, מאוד אהבה שפינקתי אותה בסושי, אז פעם בחודשיים בערך, הייתי עומדת במטבח ומגלגלת סושי. וכך היינו מעבירות ערב בנות כיפי משולב בצפייה בסדרת טלוויזיה איכותית – בנות זו המלצה חמה  😀

סושי

אז כאן תקבלו את כל הכלים להכנת סושי – כל ההכנות לפני, ושלב הגלגול צעד אחרי צד, יד ביד. כיוון שזה תהליך ארוך, חילקתי לכן אותו לשתיים – המדריך המלא להכנת סושי – חלק א, בו אתם נמצאים עכשיו, והנה המדריך – חלק ב.

שומשום שחור ולבןאז מה אנחנו צריכים להכנת סושי?

מחצלת לגלגול הסושי – אותה אנו עוטפים בניילון נצמד
סכין חדה בעלת להב ישר – מומלץ גדולה. (ממליצה על ויקטורינוקסהיא גם זולה וגם מעולה – לי יש כזו, שקניתי בחנות מטבח)
קערה עם מים לטבילת הידיים
מגבת נקייה – לניקוי הידיים והסכין
אורז לסושי – אשר את המתכון שלו תוכלו לקבל כאן
דפי אצת נורי
ירקות חתוכים
שומשום שחור ולבן במלחיה עם חורים גדולים
פירורי פנקו – לא חייב, רק אם אתם אוהבים ממש להתפנק
רטבים: סויה, טריאקי, ספייסי מיונז – לינק למתכון
ג’ינג’ר כבוש
אבקת וואסבי

דפי אצת נורי אלו דפים בעלי שני צדדים – חלק ומחוספס. הצד עליו אנו מניחים את האורז הוא הצד המחוספס. את רוב הרולים מכינים מחצי אצה – לכן יש לחתוך כמה דפים לחצי. ברגע שפתחתם חבילת אצות טריה, לא תוכלו להשתמש בהם שוב במידה ונשארו לכם – הן משנות את ריחן ומאבדות את פריכותן. האצה תהיה גומי בתוך הסושי, בלתי לעיסה.

אצות נורי

וואסבי הוא חזרת יפנית, בעלת טעם מעקצץ וחריף. במידה והגזמתם בכמות שלו, הוא יודיע לכם כשיעלה אל האף… את הוואסבי קונים כאבקה ומוסיפים לה ממש מעט מים, מערבבים והיא הופכת לגוש פלסטלינה קטן וטעים. את הוואסבי נהוג לשים בתוך רוטב הסויה ולערבב וכך הרוטב מקבל את הטעמים החריפים.

הכנת פנקו

פרורי פנקו הם פרורי הלחם היפנים, בעלי מרקם קריספי כיפי – ניתן להכין איתם שניצל/אצבעות טופו או ירק, או לטגן אותו לצורך עטיפת אינסייד אאוט או סנדביץ’, שזה בעצם הכי כיף. איך מכינים? תכף הסבר.

מה אפשר לשים בתוך הסושי?

טופו, מלפפון, גזר, אבוקדו (מעט קשה), בטטה מטוגנת, עירית, בצל ירוק, קמפיו (דלעת יפנית כבושה), טקואן (צנון יפני כבוש), פטריות שיטאקי, אספרגוס, סלק ומנגו. כמובן שניתן להיות יצירתיים ולהכין עם פירות כמו אננס וכדומה – כי בעקרון, אפשר לשים ה-כול!

ירקות לסושי

מי שמעוניין להכין אספגרוס, פטריות שיטאקי מיובשות, פירורי פנקו ובטטה מטוגנת – אנא הכינו:
שמן קנולה
קערה עם קוביות קרח ומים קרים
רוטב סויה, מירין וסוכר.

המדריך המלא להכנת סושי - חלק א

נלמד איך להכין מאקי, פוטומאקי, אינסייד אאוט, טמאקי, סנדוויץ’ וניגירי – אל תבהלו 😆 תכף אסביר מה כל אחד מהם אומר.

מדריך המלא להכנת סושי – חלק א, מתחיל עכשיו!

הכנות מוקדמות:

בטטה חתכו לרצועות ארוכות של 1 ס”מ. חממו במחבת שמן קנולה בעומק של כ1.5 ס”מ – זרקו את הבטטה החתוכה פנימה, וטגנו לכ2-3 דקות בכל צד. הניחו את הבטטות על מגבת נייר לספיגת השמן.

פירורי פנקו שימו במחבת כף של שמן, חממו על אש בינונית, ומרחו את השמן בעדינות, בעזרת מגבת נייר, על כל המחבת. שימו 3 כפות פירורי פנקו במחבת, וערבבו כל כמה שניות בעזרת כף מעץ (למנוסים שבינינו, ניתן להקפיץ במקום להשתמש בכף), עד להשחמה קלה של הפנקו. העבירו לצלחת שטוחה ורחבה, עליה בהמשך תוכלו להניח רול ולהדביק עליו את הפנקו.

פירורי פנקו

אספרגוס מומלץ לקנות את הדקים – הם פשוט מתאימים יותר, אותם לא צריך לקלוף (אם קניתם עבה, יש לקלוף בעדינות את השכבה העליונה). חתכו את רבע הראשון של האספרגוס, מצד של השורש ולא מהפרח. הכינו מראש קערה עם קוביות קרח ומים קרים. חממו סיר עם מים – זרקו את האספרגוס כשהמים רותחים, 3 דקות בדיוק! ומיד להעביר לקערת הקרח לעצירת הבישול.

חיתוך פטריות

פטריות שיטאקי מיובשות לחצו על המילה פטריות וכנסו להוראות שימוש ולהשריה המוקדמת של הפטריות. לאחר ההשריה: את הפטריות הללו משרים במסעדות במים עם סויה ורוטב מירין כדי לתת להם טעם מתקתק: 3 כפות סויה עם 3 כפות מירין 1/2 כף סוכר – מבשלים על אש נמוכה עד להמסת הסוכר, מוסיפים את 5 פטריות שרוככו, ובשלו לעוד 4-5 דקות. אם לומר את האמת, אני לא כל כך ממליצה על ההמתקה הזו… הטעם שלהן יותר מוצלח ללא כל התוספות הללו. את הפטריות חותכים לרצועות של חצי ס”מ כשהן מוכנות.

חיתוך גפרורי גזר

חיתוך הירקות
גזר – יש לחתוך לגפרורים דקים.
מלפפון – לא צריך לקלוף. אותו גם חותכים לגפרורים, אך לפני יש להוציא את הליבה – אותה לא שמים בסושי, כיוון שהיא מרטיבה אותו.

הוצאת הליבה מהמלפפון
טקואן (צנון), טופו, סלק ואבוקדו – חתכו לרצועות של חצי ס”מ.
בצל ירוק – אנו משתמשים רק בחלק הירוק.
קמפיו (דלעת) – חתכו לשתיים, הרצועות בדרך כלל ארוכות מדי.

זהו, המדריך המלא להכנת סושי – חלק א הסתיים, הכל מוכן לעבודה!

שתו משהו שלא תתייבשו, ועברו ללינק של המדריך – חלק ב. אם לא הבנתם משהו, יש לכם שאלות – מוזמנים להגיב או לכתוב לי  🙂 

שתיית יין

Comments

comments

2 תגובות

  • מירים הגיב:

    תודה לימדת אותי הרבה
    דברים חולה אליך
    😝

  • אפרת הגיב:

    איזה יופי של בלוג, ממש מקסים ומעורר תיאבון!
    בזכותך הסושי שלי ממש שודרג וסוף סוף הבנתי מה ההבדלים ביניהם, הספייסי מיונז יצא פצצה! תודה רבה רבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *