שווארמה פטריות יער על חציל שרוף

שווארמה פטריות יער על חציל שרוף

זמן הכנה: 35 דקות

הקשיבו טוב חברות וחברים, פטריות מלך היער הן הדבר הכי אדיר שיש. מאז שהירקן עשה בינינו היכרות, אני פשוט לא יכולה להיפרד – באופן רשמי, אפשר להגיד שאני מכורה 😀 מדובר בפטריה קשה, בעלת מרקם בשרני וטעם עמוק. היא מעולה להכנת מנות כתחליף בשרי – שניצל, סטייק (לחצו פה למתכון) או בבישול כסופגת טעמים. ואנחנו נכין שווארמה פטריות יער על חציל שרוף!

פטריות מלך היער

לפני שהפכתי לטבעונית, הייתי מכורה לשווארמה – היא היתה מנת הרחוב המנצחת שלי.

היום שווארמה פטריות יער היא מנצחת גדולה בהרבה, היא מדהימה בצלחת, פיתה או טורטיה; ולהגשה באירוח או סתם כפינוק, היא מושלמת בתוך חציל שרוף. 

בקיצור, מדובר בהנאה מובטחת שאסור לכם לפספס – פשוט רוצו אל הירקן מתחת לבית ובואו ניגש להכנה.

שווארמה פטריות יער על חציל שרוף – יאללה, מתחילים:

רכיבים
6 פטריות מלך היער
1 בצל בינוני
1 כף שמן זית
1 שן שום
1 חציל בלאדי 
כ-4 כפות טחינה גולמית (מומלץ מלאה)
צנוברים לקישוט

לבלילת השווארמה
4 כפות שמן זית
1/2 כפית כמון
1/2 כפית כורכום
1/2 כפית גריל עוף
1/2 כפית פלפל שחור
מלח לפי הטעם

נתחיל בחציל – הסיבה שבחרתי בבלאדי, היא בשל מתיקותו הממכרת (זו המלצה עיראקית חמה – בסלט, מטוגן או בכל דרך אחרת).

חממו תנור על 220-250 מעלות, הניחו אותו במגש על נייר אפייה, חוררו אותו מעט בסכין והכניסו לכ-30 דקות – עד שהחציל נחרך מעט. אופציה שניה, היא לשרוף על הגז במחבת, לוקח כ20 דקות – 10 לכל צד.

פטריות חתוכות

נעבור לחיתוך הפטריות – חתכו אותן ל 3 פרוסות, ומהן לרצועות של כ-3 ס”מ אורך על 1 ס”מ רוחב.

***עריכה: ניתן לקרוע את הפטריות לרצועות בעזרת הידיים במקום לחתוך בסכין.

בלילת שווארמה

בקערה שימו את כל רכיבי בלילת השווארמה – השמן והתבלינים, וערבבו. הוסיפו את רצועות הפטריות לבלילה, ובעזרת 2 כפות ערבבו עד לצביעת הפטריות בצורה אחידה.

ערבוב פטריות מלך היער

חתכו את הבצל לרצועות של 1 ס”מ, לאורך, קצצו את השום, חממו מחבת עם כף השמן והוסיפו את הבצל. טגנו אותו כ5-7 דקות, עד להזהבה. הוסיפו את השום, וטגנו עוד כדקה.

בצל מטוגן

נוסיף את הפטריות למחבת ונטגן כ-15 דקות, עד להתכווצות של הפטריות מעט והתרככותן. לפטריות הללו לוקח זמן עד שהן מתרככות עד למרקם הנכון, בניגוד לפטריות האחרות.

פטריות מטגנות

הוציאו את החציל מהתנור, הורידו את החלק העליון, הוציאו מעט מבשר החציל כדי ליצור שקע קטן.

חציל שרוף

זלפו מהטחינה הגולמית על החציל, הוסיפו מהשווארמה, קצת צנוברים וזהו – אתם מסודרים! יש לכם מנה מפנקת של שווארמה פטריות יער על חציל שרוף. בחיי, אתם תלקקו את האצבעות 😀 

שווארמה פטריות יער על חציל שרוף

אם אתם בעניין של שווארמה בצורה המסורתית, אני ממליצה על השווארמה בתוך טורטיה. הכינו טחינה, מרחו על כל הטורטיה שכבה דקה, הוסיפו מהשווארמה, פלחי חציל שרוף, עגבניות חתוכות, פטרוזיליה קצוצה ומעט מלח.

הכנת טורטיה

גלגלו והסתערו במהירות, לפני שמישהו יזהה וירצה לחלוק אתכם את התענוג 😉 

טורטיה שווארמה פטריות יער

שווארמה פטריות יער על חציל שרוף – רק מתכון

רכיבים
6 פטריות מלך היער
1 בצל
1 כף שמן זית
1 שן שום
1 חציל בלאדי 
כ-4 כפות טחינה גולמית (מומלץ מלאה)
צנוברים לקישוט

לבלילת השווארמה
4 כפות שמן זית
1/2 כפית כמון
1/2 כפית כורכום
1/2 כפית גריל עוף
1/2 כפית פלפל שחור
מלח לפי הטעם

  1. נתחיל בחציל – הסיבה שבחרתי בבלאדי, היא בשל מתיקותו הממכרת (זו המלצה עיראקית חמה – בסלט, מטוגן או בכל דרך אחרת). חממו תנור על 220-250 מעלות, הניחו אותו במגש על נייר אפייה, חוררו אותו מעט בסכין והכניסו לכ-30 דקות – עד שהחציל נחרך מעט. אופציה שניה, היא לשרוף על הגז במחבת, לוקח כ20 דקות – 10 לכל צד.
  2. נעבור לחיתוך הפטריות – חתכו אותן ל 3 פרוסות, ומהן לרצועות של כ-3 ס”מ אורך על 1 ס”מ רוחב (***עריכה: ניתן לקרוע את הפטריות לרצועות בעזרת הידיים במקום לחתוך בסכין).
  3. בקערה שימו את כל רכיבי בלילת השווארמה – השמן והתבלינים, וערבבו. הוסיפו את רצועות הפטריות לבלילה, ובעזרת 2 כפות ערבבו עד לצביעת הפטריות בצורה אחידה. חתכו את הבצל לרצועות של 1 ס”מ, לאורך, קצצו את השום, חממו מחבת עם כף השמן והוסיפו את הבצל. טגנו אותו כ5-7 דקות, עד להזהבה. הוסיפו את השום, וטגנו עוד כדקה.
  4. נוסיף את הפטריות למחבת ונטגן כ-15 דקות, עד להתכווצות של הפטריות מעט והתרככותן. לפטריות הללו לוקח זמן עד שהן מתרככות עד למרקם הנכון, בניגוד לפטריות האחרות.
  5. הוציאו את החציל מהתנור, הורידו את החלק העליון, הוציאו מעט מבשר החציל כדי ליצור שקע קטן. זלפו מהטחינה הגולמית על החציל, הוסיפו מהשווארמה, קצת צנוברים וזהו – אתם מסודרים!
יש לכם מנה מפנקת של שווארמה פטריות יער על חציל שרוף. בחיי, אתם תלקקו את האצבעות 😀

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *