כרובית שלמה בתנור מושלמת

כרובית שלמה בתנור מושלמת

איזה ירק משמח זה כרובית: נראית כמו פרח, לבנה, פריכה ואפילו טעימה כפרחים קטנטנים וטריים בסלט – והכי כיף, שהיא כמו דף לבן שאפשר לצבוע בתבלינים ופתאום הפרח הופך צבעוני.

תמיד כשבא לי לאכול בערב איזו תוספת חמה, אפויה ובריאה, או כשבאים אורחים ואני צריכה איזו הברקה לפתיח/מנה ראשונה ללא עבודה – כרובית שלמה בתנור מושלמת, הוא מתכון הקליל ואולטימטיבי. זה תמיד כיף, כי גם אם אין לכם בדיוק את המצרכים לרוטב, כמעט כל רוטב שאתם אוהבים על תפוח אדמה או אנטיפסטי יעבוד, אפילו רק שמן זית עם מלח ופלפל.

לי יש שתי שיטות להכנה – לחסרי הזמן או בשיטה המסורתית.

כרובית

מצרכים
כרובית שלמה שנוקתה מעלים
3 כפות שמן זית
2 שיני שום
1/2 כפית מלח גרוס (למכורים כמוני, מלח ים אטלנטי)
1/3 כפית פלפל שחור גרוס
1/3 כפית צ’ילי יבש טחון – (לא חייב)
כ 8 ענפי טימין
שקית קוקי לאפיה/נייר כסף (לאלו הבוחרים בשיטת ה”אין לי זמן” נדרש סיר במקום)
תבנית ונייר אפיה
מברשת

כרובית שלמה בתנור מושלמת – בשיטה המסורתית

זמן עבודה: כ-5 דקות. זמן הכנה: 40 דקות.

חממו את התנור, 220 מעלות, ונתחיל להכין את הרוטב לכרובית. ניקח את שמן הזית, נכתוש (בכותש שום) לתוכו את שיני השום, נפורר את הטימין, נוסיף את התבלינים פנימה ונערבב. נעסה את הכרובית עם הרוטב בעזרת הידיים, ככה אני אוהבת לעשות, אפשר גם להבריש, אבל שתדעו שהכרובית רוצה להרגיש כמה אתם אוהבים אותה, ללטף אותה זו מצווה.

עיסוי כרובית

את היתר נשפוך לתור שקית קוקי, נכניס את הכרובית, נסגור את השקית ונשקשק טוב טוב. מי שאין ברשותו שקית קוקי יכול לעטוף את הכרובית בנייר כסף ולשפוך את הרוטב שנותר מעל ומתחת לכרובית. נניח את שקית הקוקי על תבנית האפייה עם הנייר, ונכנס לתנור ל30 דקות (שימו לב, כל תנור מתנהג קצת אחרת, יכול להיות שיספיק 20 דקות, אתם מכירים את התנור שלכם יותר טוב ממני :)).

לאחר 30 דקות, נוציא את הכרובית מתוך השקית נניח אותה על הנייר, נשפוך את הנוזלים שנותרו בתור השקית על הכרובית ונכניס לעוד 5 עד 10 דקות של הזהבה.

נגיש את הכרובית השלמה הצלחת עם סכין, ותנו לאורחים להתפרע 🙂

בתיאבון!

 כרובית שלמה בתנור מושלמת

כרובית שלמה בתנור מושלמת – “אין לי זמן”!

זמן עבודה: 5 דקות. זמן הכנה: כ-25 דקות.

חממו את התנור, 250 מעלות, על מצב גריל. הרתיחו בינתיים מים חמים בקומקום, והעבירו אותם לסיר כך שיהיה מלא עד החצי. הכניסו את הכרובית למים הרותחים בסיר, כשהשורש של הכרובית כלפי מעלה והמים מכסים אותה, כאילו יצאה לצלילה ;-). כסו את הסיר, ותנו לה 10 דקות להתבשל

בינתיים נכין את הרוטב. ניקח את שמן הזית, נכתוש (בכותש שום) לתוכו את שיני השום, נפורר את הטימין, נוסיף את התבלינים ונערבב. הללויה – יש לנו רוטב.

נכין מגש לתנור עם נייר אפייה. נוציא את הכרובית מהסיר בעזרת מסננת, ונניח אותה לאחר מכן על המגש, כשהפרחים כלפי מעלה, נבריש את הכרובית ברוטב – עכשיו אי אפשר עם הידיים, היא חמה. עם מה שנשאר מהרוטב, נשפוך מעט על הכרובית ומתחתיה כדי שהטעמים יגיעו לכל עבר. כדאי לבזוק עוד מעט מלח מעל, כי המלח ברוטב מעט נבלע.

נכניס לתנור ל-15 דקות,  עד שהכרובית מקבלת צבע זהוב ויפה. אפשר להתפרע 🙂

רק תזהרו, ג’אנגו, החתול שלי, חם על הכרובית שלכם!

חתול רוצה כרובית

ספרו לי איזו שיטה ניסיתם, איזה ירק שמתם, וכמובן איך יצא!

כרובית שלמה בתנור מושלמת – רק מתכון

מצרכים
כרובית שלמה שנוקתה מעלים
3 כפות שמן זית
2 שיני שום
1/2 כפית מלח גרוס (למכורים כמוני, מלח ים אטלנטי)
1/3 כפית פלפל שחור גרוס
1/3 כפית צ’ילי יבש טחון – (לא חייב, לאוהבי החריף מומלץ לשים 1/2 כפית)
כ 5-6 ענפי טימין
שקית קוקי לאפיה/נייר כסף (לאלו הבוחרים בשיטת ה”אין לי זמן” נדרש סיר במקום)
תבנית ונייר אפיה
מברשת

כרובית שלמה בתנור מושלמת – בשיטה המסורתית

זמן עבודה: כ-5 דקות. זמן הכנה: 40 דקות.
  1. חממו את התנור, 220 מעלות, ונתחיל להכין את הרוטב לכרובית. ניקח את שמן הזית, נכתוש (בכותש שום) לתוכו את שיני השום, נפורר את הטימין, נוסיף את התבלינים פנימה ונערבב. נעסה את הכרובית עם הרוטב בעזרת הידיים, ככה אני אוהבת לעשות, אפשר גם להבריש, אבל שתדעו שהכרובית רוצה להרגיש כמה אתם אוהבים אותה, ללטף אותה זו מצווה.
  2. את היתר נשפוך לתור שקית קוקי, נכניס את הכרובית, נסגור את השקית ונשקשק טוב טוב. מי שאין ברשותו שקית קוקי יכול לעטוף את הכרובית בנייר כסף ולשפוך את הרוטב שנותר מעל ומתחת לכרובית. נניח את שקית הקוקי על תבנית האפייה עם הנייר, ונכנס לתנור ל30 דקות (שימו לב, כל תנור מתנהג קצת אחרת, יכול להיות שיספיק 20 דקות, אתם מכירים את התנור שלכם יותר טוב ממני :)).
  3. לאחר 30 דקות, נוציא את הכרובית מתוך השקית נניח אותה על הנייר, נשפוך את הנוזלים שנותרו בתור השקית על הכרובית ונכניס לעוד 5 עד 10 דקות של הזהבה.
נגיש את הכרובית השלמה הצלחת עם סכין, ותנו לאורחים להתפרע 🙂

כרובית שלמה בתנור מושלמת – “אין לי זמן”!

זמן עבודה: 5 דקות. זמן הכנה: כ-25 דקות.
  1. חממו את התנור, 250 מעלות, על מצב גריל. הרתיחו בינתיים מים חמים בקומקום, והעבירו אותם לסיר כך שיהיה מלא עד החצי. הכניסו את הכרובית למים הרותחים בסיר, כשהשורש של הכרובית כלפי מעלה והמים מכסים אותה, כאילו יצאה לצלילה ;-). כסו את הסיר, ותנו לה 10 דקות להתבשל. 
  2. בינתיים נכין את הרוטב. ניקח את שמן הזית, נכתוש (בכותש שום) לתוכו את שיני השום, נפורר את הטימין, נוסיף את התבלינים ונערבב. הללויה – יש לנו רוטב.
  3. נכין מגש לתנור עם נייר אפייה. נוציא את הכרובית מהסיר בעזרת מסננת, ונניח אותה לאחר מכן על המגש, כשהפרחים כלפי מעלה, נבריש את הכרובית ברוטב – עכשיו אי אפשר עם הידיים, היא חמה. עם מה שנשאר מהרוטב, נשפוך מעט על הכרובית ומתחתיה כדי שהטעמים יגיעו לכל עבר. כדאי לבזוק עוד מעט מלח מעל, כי המלח ברוטב מעט נבלע.

נכניס לתנור ל-15 דקות, עד שהכרובית מקבלת צבע זהוב ויפה. אפשר להתפרע 🙂

Comments

comments