סלט קישואים ובצל בקלי קלות

סלט קישואים ובצל בקלי קלות

זמן הכנה: 20 דקות

את הטיפ הבא למדתי מאמא שלי ז”ל. היא אהבה להכין מיליון סוגים של סלטים וממרחים, אבל את התענוג הזה בדרך כלל היינו אוכלים כשהיא היתה מכינה קישואים ממולאים, ותמיד חיכיתי לו. אתם בטוח מכירים הסיטואציה, הכנתם ממולאים מקישואים, ואז נשארתם עם ה”שאריות” של תכולת הקישוא? יופי, זה הזמן לחגוג… אל תזרקו אותם – אפשר להכין סלט קישואים ובצל בקלי קלות.

טיגון בצל לסלט קישואיםגם אם נדמה לכם שמדובר בסלט מטוגן ולא בריא, יש טעות בידכם, מדובר בשתי כפות שמן על 6 קישואים בינוניים. עכשיו דמיינו, לחמניית דגנים עם סלט קישואים ובצל או על איזה על צנים עם עגבניות ורוקט… אויש טעים! מתנצלת אם ירד לכם ריר.

אז כמו שהבנתם זה מעולה בכריך פשוט או כסלט פתיחה בארוחה עם פרוסות בגט פריכות. כך כולם יוצאים נשכרים – ניצול מקסימלי של רכיבים והנאה מובטחת.

מי שסתם בא לו להכין את הממרח בלי להכין ממולאים, כי למה לחכות? פשוט גרדו בפומפיה.

רכיבים
“שאריות” מ-6 קישואים בינוניים/ 3 קישואים מגורדים ללא קליפתם
1 בצל גדול
2 כפות שמן זית
מלח ופלפל 

קוצצים את הבצל לקוביות קטנות של אחד ס”מ, מחממים במחבת את השמן על אש בינונית, וזורקים פנימה את הבצל עד להזהבה, תוך כדי ערבוב.

קישואים מגורדים בפומפיה

לוקחים את “שאריות” הקישואים/ אלו שגורדו בפומפיה, מוסיפים למחבת עם הבצל, ומטגנים כ5 דקות. מוסיפים מלח ופלפל וממשיכים לטגן עד לקבלת עיסה סמיכה זהובה, כ-10 דקות לערך. אל תופתעו, יישאר בערך חצי מהכמות 🙂  

סלט קישואים ובצל במחבת

יש לנו סלט קישואים ובצל בקלי קלות!

יש להגיש קר, למרות שאני תמיד נשנשת אותו עוד שהוא חם.

סלט קישואים ובצל בקלי קלות

המלצה נוספת להגשה: סלט קישואים ובצל בקלי קלות בכריך עם ירקות – סנדביץ’ מושלם לעבודה.

מחכה לשמוע אם הטיפים שלי עוזרים לכם.

סנדביץ סלט קישואים ובצל

סלט קישואים ובצל בקלי קלות – רק מתכון

רכיבים
“שאריות” מ-6 קישואים בינוניים/ 3 קישואים מגורדים ללא קליפתם
1 בצל גדול
2 כפות שמן זית
מלח ופלפל 

קוצצים את הבצל לקוביות קטנות של אחד ס”מ, מחממים במחבת את השמן על אש בינונית, וזורקים פנימה את הבצל עד להזהבה, תוך כדי ערבוב. לוקחים את “שאריות” הקישואים/ אלו שגורדו בפומפיה, מוסיפים למחבת עם הבצל, ומטגנים כ5 דקות. מוסיפים מלח ופלפל וממשיכים לטגן עד לקבלת עיסה סמיכה זהובה, כ-10 דקות לערך. אל תופתעו, יישאר בערך חצי מהכמות 🙂  

יש לנו סלט קישואים ובצל בקלי קלות! יש להגיש קר, למרות שאני תמיד נשנשת אותו עוד שהוא חם.

 

Comments

comments