ירקות אנטיפסטי בתנור

ירקות אנטיפסטי בתנור

זמן הכנה: 15 דקות. בתנור: 40 דקות

ירקות אנטיפסטי בתנור, כמה שזה טעים!

לפעמים החברות בדרך, ובא לי משהו קל להכנה. משהו שכולם יאהבו ויישאר לי גם למחרת לעבודה, כי זה חובה 😀 מה שכיף בירקות בתנור שגם ניתן לתבל את הירקות כל פעם אחרת: פעם כוסברה, טימין, פטרוזיליה, נענע או כל ירק אחר שאוהבים. 

כמובן שאם כבר עושים ארוחה, אז קציצות אפויות ליד וסלט גדול וזכיתם בארוחת מלכים בריאה וטעימה. 

הכנת ירקות לתנוראיזה ירקות טעימים בתנור?
כל מה שאוהבים! ממש ככה: דלורית, בטטה, גזר, קולורבי, סלק, עגבניות שרי, פטריות שמפניון/פורטבלו, כרוב, כרובית, ברוקולי, חצילים, ראש של שום, קישואים, תפוח אדמה, בצל ועוד.

המלצה חמה! קולורבי, הידוע בשמו הישראלי כרוב הקלח – יש הרבה שמפחדים מהירק הזה בבישול ואפיה, אבל קולורבי בתנור הוא מוציא את המתיקות העדינה שלו החוצה, וכל החברים תמיד מופתעים ורצים להכין אותו מיד בבית. מה אכפת לכם, פשוט תנסו.

טיפ חשוב: ירקות כמו כרוב, פטריות ועגבניות לא זקוקים ליותר מ10 עד 15 דקות. אלו ירקות שמתרככים מהר, ותמיד כדאי להכין בתבנית נפרדת.

אני מאוד להכין את ירקות אנטיפסטי בתנור עם טימין או כוסברה, מכורה שכמותי….

לעיסה
4-6 כפות שמן זית (תלוי בכמות הירקות)
כ-12 ענפי טימין/ כ1/2 חבילה כוסברה
4 שיני שום
מלח גס ופלפל גרוס לפי הטעם

אז קדימה!

לוקחים קערה, מוסיפים את השמן וכותשים את השום. את ענפי הטימין מפוררים נגד הכיוון לתוך הקערה/ או קוצצים את הכוסברה דק דק. מלח ופלפל מוסיפים לפי הטעם. מערבבים ומניחים בצד כדי שהטעמים יספגו טוב בשמן.

רוטב לאנטיפסטי

את הירקות פורסים לפלחים בעובי של כס”מ אחד, ומסדרים בתבנית על נייר אפייה בשורות. למי שמכין עם כרובית, לפרק לפרחים. עגבניות שרי להשאיר שלמות, אלו המחוברות עם הענפים, כך יותר נוח ונשמר באפיה. כרוב יש לחתוך לחתיכות גדולות מרובעות; ופטריות להשאיר שלמות.

ירקות בהכנה לתנור 1

נפעיל תנור על 220 מעלות. אני שמה בטוסטר אובן שלי 250 מעלות, אז זו המלצה חמה לרווקים שבינינו. מי שיש לו חתולים טעימים ומתוקים כמו שלי, ניתן גם אותם להכניס לאפיה  😉 

נינג'ה המהממת

נינג’ה המהממת

אחרי שהכול מסודר יפה בתבניות, ניקח מברשת ונבריש את הירקות עם השמן, ואת יתר העיסה עם הירק נפזר על הירקות  עם הידיים, לא לפחד, להכין עם הידיים זו אהבה אמיתית.

תיבול הירקות לתנור

גם את הכרוב, העגבניות והפטריות יש לעסות ממש עם הידיים, כדי שיספגו את כל הטעמים. ואם כבר החלטתם לעשות גם תבנית נוספת של ירקות מהסוג הנ”ל (תכינו, תכינו…) מומלץ לעשות לו תיבול עם ירק אחר, כך זכיתם לאנטיפסטי בשני טעמים שונים. לסיום, נפזר עוד מלח גס על הכול.

עיסוי כרוב

נכניס לתנור ל40 דקות, בינתיים נשתה איזו כוס יין – לחיים! מזכירה לכם שעגבניות, פטריות וכרוב – בתבנית נפרדת לא יותר מ15 דקות.

יין לחיים

אויש, כשזה יוצא מהתנור, קצת קשה להעביר את הירקות לצלחת, כי כל החברים הופכים לחתולים ורצים לגנוב כבר מהמגש. אני לא יודעת אם זה רק אצלי, אבל הזהרתי… ירקות אנטיפסטי בתנור, הצלחה מובטחת. שיהיה בתיאבון  😀 

ואל תשכחו לספר איך יצא!

ירקות אנטיפסטי בתנור

ירקות אנטיפסטי בתנור – רק מתכון:

לעיסה
4-6 כפות שמן זית (תלוי בכמות הירקות)
כ-12 ענפי טימין/ כ1/2 חבילה כוסברה
4 שיני שום
מלח גס ופלפל גרוס לפי הטעם

אז קדימה!
  1. לוקחים קערה, מוסיפים את השמן וכותשים את השום. את ענפי הטימין מפוררים נגד הכיוון לתוך הקערה/ או קוצצים את הכוסברה דק דק. מלח ופלפל מוסיפים לפי הטעם. מערבבים ומניחים בצד כדי שהטעמים יספגו טוב בשמן.
  2. את הירקות פורסים לפלחים בעובי של כס”מ אחד, ומסדרים בתבנית על נייר אפייה בשורות. למי שמכין עם כרובית, לפרק לפרחים. עגבניות שרי להשאיר שלמות, אלו המחוברות עם הענפים, כך יותר נוח ונשמר באפיה. כרוב יש לחתוך לחתיכות גדולות מרובעות; ופטריות להשאיר שלמות.
  3. נפעיל תנור על 220 מעלות. אני שמה בטוסטר אובן שלי 250 מעלות, אז זו המלצה חמה לרווקים שבינינו.
  4. אחרי שהכול מסודר יפה בתבניות, ניקח מברשת ונבריש את הירקות עם השמן, ואת יתר העיסה עם הירק נפזר על הירקות עם הידיים, לא לפחד, להכין עם הידיים זו אהבה אמיתית. גם את הכרוב, העגבניות והפטריות יש לעסות ממש עם הידיים, כדי שיספגו את כל הטעמים. ואם כבר החלטתם לעשות גם תבנית נוספת של ירקות מהסוג הנ”ל (תכינו, תכינו…) מומלץ לעשות לו תיבול עם ירק אחר, כך זכיתם לאנטיפסטי בשני טעמים שונים. לסיום, נפזר מלח גס על הכול.
  5. נכניס לתנור ל40 דקות. טיפ חשוב: ירקות כמו כרוב, פטריות ועגבניות לא זקוקים ליותר מ10 עד 15 דקות. אלו ירקות שמתרככים מהר, ותמיד כדאי להכין בתבנית נפרדת.
יש לכם ירקות אנטיפסטי בתנור ממש ללקק את האצבעות.

Comments

comments