איך מכינים חביתת חומוס

איך מכינים חביתת חומוס

זמן הכנה: 15 דקות. 

חביתת חומוס היא המצאה גאונית ופשוטה כל כך. היא הרבה יותר מגניבה ואטרקטיבית מחביתה רגילה – היא בעצם סוג של פשטידה דקיקה שניתן לשים בה כל מה שרק אוהבים, בלי להשקיע יותר מדי. ואנחנו אוהבים שזה בא לנו בקלות, נכון?  😀 

אז איך מכינים חביתת חומוס?

הגיעה לאוזניי שמועה שיש טבעונים שמעט הסתבכו עם הכנה של חביתת חומוס, וזה מאוד ביאס אותי. לכן, אני אתן את הטיפים הפשוטים שלי להצלחה הבטוחה שלה. אחרי שהכול יעבוד לכם כמו שצריך, מי לא ירצה אותה בארוחות הבוקר/ערב שלו?

קיצוץ פטרוזיליה וכוסברהסוד ההצלחה של חביתת חומוס מושלמת הוא: בדיוק בכמות הקמח מול כמות המים – שחייבים להיות פושרים; מחבת טובה עם שימון אחיד, עובי החביתה, ובטיגון האיטי שלה, על אש בינונית – כך היא מתבשלת בצורה אחידה.

אני לא אומרת לאנשים בדרך כלל מה לשים בחביתה, כי זה באמת עניין של טעם, אני רק אומרת לכם שאתם מוכרחים לנסות להכניס בה דברים שאתם אוהבים ואולי לא העליתם אותם על הדעת: קישואים מגורדים, פלחי עגבניות שרי, שום קצוץ, פלחי חצילים ועוד – פשוט תנסו.

אני אתן לכם דוגמה איך מכינים חביתת חומוס מושלמת, דוגמה די פשוטה שכל החברים הקרניבורים שלי פשוט התאהבו בה.

רכיבים
1/2 כוס קמח חומוס
2/3 כוס מים פושרים (מעט יותר מכמות הקמח, כדי שהחביתה לא תהיה סמיכה מדי)
1/2 גזר מגורד
1 שן שום 
חופן קטן של כוסברה
חופן קטן של פטרוזיליה
מלח ופלפל
1 כפית שמן זית לבלילה של החביתה 
2 כפות שמן זית למחבת

בואו נתחיל, אני רעבה…

שימו בקערה את הקמח והמים וערבבו במטרפה, עד לקבלת בלילה אחידה או עד שחשתם בטירוף 😆 (מטרפה/טירוף… לא יודעת למה, אבל הרגשתי צורך להסביר את השטותניקיות שלי).

ערבוב בלילת חביתה

קצצו את הירק דק דק, והוסיפו לבלילה. גרדו בפומפיה את הגזר, קצצו את השום דק והוסיפו כמובן הכל לבלילה.

בלילה עם ירק

הוסיפו את שמן הזית המיועד לבלילה, ותבלו במלח ופלפל – החומוס “בולע” מעט את טעם המלח, אז הקפידו לטעום ולבדוק שהחביתה מספיק מלוחה.

חממו מחבת לא נדבקת עם שמן הזית, ובעזרת מגבת נייר נגבו בעדינות את השמן על כל המחבת, כולל הקצוות – כך שהמחבת נשארת לחה מהשמן. תקפידו לקחת מחבת בגודל מתאים, כך שהחביתה לא תהיה עבה – חביתה עבה בדרך כלל לא מתבשלת אחיד ונשארת מעט “חיה” באמצע. 

טיגון חביתת חומוס

הוסיפו את הבלילה למחבת, והניחו מכסה. טגנו על אש בינונית כ4 דקות, עד שהחביתה נראית מבושלת בחלקה העליון קצת מעבר לקצוות, נוצרות מעט בועות במרכז, והיא ניתנת להפיכה בקלות. נהפוך את החביתה ונמתין עוד כ2-3 דקות – הפעם בלי המכסה. זהו!

איך מכינים חביתת חומוס מושלמת

הכינו סלט ירקות, ואיזה ממרח שאתם אוהבים ליד – והרי לכם ארוחת בוקר מפנקת עם חביתת חומוס מושלמת.

הצלחתם? אני מחכה לשמוע, כתבו לי  🙂 

איך מכינים חביתת חומוס – רק מתכון:

רכיבים
1/2 כוס קמח חומוס
2/3 כוס מים פושרים
1/2 גזר מגורד
1 שן שום 
חופן קטן של כוסברה
חופן קטן של פטרוזיליה
מלח ופלפל
1 כפית שמן זית לבלילה של החביתה 
2 כפות שמן זית למחבת

בואו נתחיל, אני רעבה…

  1. שימו בקערה את הקמח והמים וערבבו במטרפה, עד לקבלת בלילה אחידה או עד שחשתם בטירוף 😆 (מטרפה/טירוף… לא יודעת למה, אבל הרגשתי צורך להסביר את השטותניקיות שלי). קצצו את הירק דק דק, והוסיפו לבלילה. גרדו בפומפיה את הגזר, קצצו את השום דק והוסיפו כמובן הכל לבלילה. הוסיפו את שמן הזית של הבלילה, תבלו במלח ופלפל – החומוס “בולע” מעט את טעם המלח, אז הקפידו לטעום ולבדוק שהחביתה מספיק מלוחה.
  2. חממו מחבת לא נדבקת עם שמן הזית, ובעזרת מגבת נייר נגבו בעדינות את השמן על כל המחבת, כולל הקצוות – כך שהמחבת נשארת לחה מהשמן. תקפידו לקחת מחבת בגודל מתאים, כך שהחביתה לא תהיה עבה – חביתה עבה בדרך כלל לא מתבשלת אחיד ונשארת מעט “חיה” באמצע.
  3. הוסיפו את הבלילה למחבת, והניחו מכסה. טגנו על אש בינונית כ4 דקות, עד שהחביתה נראית מבושלת בחלקה העליון קצת מעבר לקצוות, נוצרות מעט בועות במרכז, והיא ניתנת להפיכה בקלות. נהפוך את החביתה – הפעם בלי מכסה, ונמתין עוד כ2-3 דקות. זהו! אתם יודעים איך מכינים חביתת חומוס!

 

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *